4 Conversie Optimalisatie Tips

Kijk als website- of webshopeigenaar eens kritisch naar je site. In bijna in elke website of webshop is een verbetering van de conversie mogelijk. Hieronder krijg je enkele praktische tips.

Tip 1
De meeste websitebezoekers zijn niet doelbewust op zoek naar een specifiek product. Daarom kun je bezoekers op jouw site verleiden met jouw aanbod. Om dit te bereiken moet je hen ervan overtuigen dat jouw producten of diensten goed aansluiten op hun (onbewuste) behoeften.

De sleutel tot succes is ervoor zorgen dat je consument jouw product graag wilt hebben. Als de consument jouw product graag wil hebben is overtuigen niet meer moeilijk.

Tip 2
Trek meer bezoekers naar je website door SEO, SEA of andere reclamecampagnes. Hierdoor komen meer mensen op je site die kennis kunnen maken met jouw producten en/of diensten.

Tip 3
Alleen bezoekers naar je website trekken is niet voldoende. Je moet hun aandacht trekken én behouden. Zorg er daarom voor dat je site voldoende past bij de verwachtingen die je hebt gecreëerd in je SEO, SEA en/of reclamecampagnes.

Tip 4
Maak de informatie op je site zo makkelijk mogelijk. Niemand houdt van onnodig lezen of het zoeken naar iets wat makkelijk vindbaar zou moeten zijn. Laat ze niet nadenken. Minimaliseer de verplichte acties en zorg voor een goede zoekfunctionaliteit in je site.

Zorg ook voor een gebruiksvriendelijke website, waarin producten of diensten eenvoudig besteld kunnen worden. Een snelle en vlotte afhandeling van bestellen vergroot de kans dat je websitebezoeker klant bij je wordt.

Met deze 4 tips zorg je ervoor dat je een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke site biedt voor je bezoekers. Onthoud vooral één ding: het is belangrijk om je te verplaatsen in de behoeftes van je websitebezoekers.

Plaats een reactie