Koop nu, want straks is het duurder

Er zijn tientallen prijsstrategieën die je kan inzetten als je een product verkoopt voor een actieprijs. Maar de kans is groot dat je de onderstaande zeer succesvolle (!!!) verkooptechniek nog niet hebt gebruikt. Het is tijd voor iets nieuws, omdat veel ondernemers met deze techniek extra omzet hebben gemaakt.

 

“Koop nu, want het is straks duurder” techniek

Als je laat weten dat een product binnenkort duurder wordt, spreek je de (onbewuste) hebberigheid van potentiële klanten extra aan. Je laat dan slim weten dat je nu een buitenkansje aanbiedt, en dat iedereen die het product wil kopen er snel bij moet zijn.

Voorbeelden:
“Koop deze tandborstel vandaag, want morgen is hij twee keer zo duur.”
“Koop nu deze iPad, ieder uur komt er 10 euro bij.”
“Early Bird korting: alleen de eerste 5 aanmeldingen krijgen 50 euro korting.”

 

Aanbieding in fases

Je ziet tegenwoordig ook vaak acties in verschillende fases. Vooral bij aanbieders van cursussen passen deze tactiek steeds vaker toe. De strekking is: laat heel concreet zien wat er gebeurt als je niet NU van de aanbieding gebruik maakt.

Voorbeeld:
“Schrijf je in voor 1 februari en krijg 50% korting.”
“Schrijf je in voor 14 februari en krijg  25% korting.”
“Schrijf je in voor 1 maart in en krijg 10% korting.”

of

“Meld je aan voor 1 februari en betaal slechts  499,-
daarna gaat het inschrijfgeld naar 999,-“

“Meld je aan voor 14 februari en betaal 999,-
daarna gaat het inschrijfgeld naar 1999,-“

 

Gebruik een aftellende klok

aftellende klokAls je de urgentie van de actie nóg duidelijker wilt weergeven, gebruik dan een aftellende klok. Hierop wordt getoond hoe lang de aanbieding nog geldig is en wanneer het product dus weer duurder wordt.

 

Conclusie

Experimenteer eens met de manier waarop je korting geeft. Zonder dat je er bewust van bent, kan dit grote invloed hebben op de conversie!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s